Enkla meningar

Luftslott: orealistisk framtidsdröm, illusion, hägring. 

Bygga luftslott: fantisera, överdriva positiva sidor av något.

Min blogg ska vara ett ställe för mig att skriva, och ett ställe för dig att läsa och känna igen dig. Alla drömmer, alla har förhoppningar, och alla önskar saker konstant. Önskningarna är allt från ett litet barns lista inför julafton, till en äldre mans vid havet i Italien som saknar sin fru. Själviska önskningar, drastiska önskningar, innerliga och hjärtliga, men alla har vi dom. Jag har drömmar, och de gäller alltid framtiden. En av alla önskningar nu är att jag ska få en bra födelsedag, en bra sjuttonårsdag. 

Så, ja. Jag är sexton för tillfället, och jag vet inte vad jag vill bli efter gymnasiet, jag har massa drömmar, men inga planer. En dröm är att bli författare, men jag behöver bli bättre på det litterära då. Att kunna skriva. Att utveckla en idé, det är något jag inte kan. En annan dröm är min pojkvän, och att det förblir så som det är. På lördag har vi varit varandras i ett år, och min dröm är att det blir mer. Min Patrik, han som gör livet lite bättre än möjligt. Han som påpekar de bra sakerna, han som hjälper mig genom det dåliga. 

Sexton. Kär. Älskad. Lycklig. Drömmare. 

∞ Sara ∞

 Bild

 

One thought on “Enkla meningar

Kommentera

